No niin. Kohta se alkaa. Kääk!
Maanantaina ilmottauduin netin kautta työnhakijaksi.
Eilen tuli puhelinsoitto.
Perjantaina töihin.

No pikkasen kärjistetysti. Selitystä hieman...

Maanantaina sain kuulla, että mun perään oli kyselty, että olenko virallisesti työtön. No enhän mä ollu itteäni ilmottanu työkkäriin. Illalla sitten tein netissä sen ilmoituksen.

Eilen mulle sitten soitti seurakunnan lapsityönohjaaja. Kysyi, että vieläkö olen kiinnostunut lastenohjaajan työstä. No toki olen. Hän oli jo kysellyt työkkäristä tietojani, mutta niitä ei ollut löytynyt. No ylläri, ei niin!Sanoin kyllä, että nyt niiden tietojen pitäisi löytyä. Siitä oppisopimusjutusta ei ole vielä varmuutta. Heillä on kaksi vaihtoehtoa siihen paikkaan. Toinen on nuori ja jo valmiiksi koulutettu ja toinen minä. IÄKKÄÄMPI, mutta ei koulutusta. Tosin minä tulisin seurakunnalle halvemmaksi, koska minusta sais kaikki mahdolliset tuet.

No nyt perjantaina menen iltapäiväkerhoon tuuraamaan toista ohjaajaa neljäksi tunniksi. Tämä lapsityönohjaaja lupasi tulla tapaamaan minua sinne ja keskustelemaan. Sen lisäksi hän lupasi sijaisuuksia koko lokakuulle tiistait ja torstait päiväkerhoissa. Ja molempien päiväkerhojen ohjaajat mä tunnen jo entuudestaan, sain sen tänään kuulla kun hain Nannaa kerhosta. Toinen tädeistä pomppi riemuissaan, kun kuuli että tulen hänen työpariksi.:)

Anoppi lupasi hoitaa niinä päivinä Nannaa ettei Nannan tarvitse mennä heti päiväkotiin. Jos saan sen kokopäiväisen oppisopimustyön, niin sitten toki Nanna päiväkotiin ja Mia kokopäiväiseksi eskarilaiseksin. Onhat tässä nyt tätä säätämistä. Saa nähdä miten tää lähtee menemään. Onneksi on "pehmeä lasku" työelämään. Onhan tästä kulunut jo 8 ja puoli vuotta kun olen viimeksi palkkatyössä ollut :D