Karsee aamu. Kaitsu teki lähtöä Jyväskylään työkeikalle. Asuntoauto ei lähtenyt käyntiin, syy: pojat olivat popittaneet Lordia stereoista monta päivää ja joku (ilmeisesti Nanna) oli laittanut jääkaapin päälle! Ou jee. No saihan se sitten sen kotteron käyntiin. Mä tein lähtöä kauppaan. Auton avaimia ei missään! Etsin ja etsin. Muistin, että eilen Kim laittoi auton ovet lukkoon kun mä kannoin nukkuvan Nannan sisälle. Kim oli naapurissa, ei kun sinne räyhäämään, että missä avaimet. Kim sanoi laittaneensa avaimet avainkaapin päälle (sinne mihin olin käskenytkin), siellä ne vaan eivät olleet. Sitten heräsi epäilys, mitä jos ne on Kaitsulla! Kääk! Lainasin naapurin puhelinta ja soitin, juu, siellähän ne herran taskussa olivat, matkalla kohti Jyväskylää. Onneksi eivät olleet vielä ehtineet pitkälle! Hain sitten avaimet yhdeltä huoltikselta. Ai millä, herää teillä kysymys. No autolla tietysti. Mulla oli siihen vara-avaimet, mutta sen takia ne viralliset avaimet olivat tärkeimmät, koska niissä oli polttoainetankin avain! Kotimatkalla syttyikin sitten jo merkkivalo.

Kävin lasten kanssa kaupassa. Kamalaa! Selvisimme kuitenkin hengissä kotiin, mieli kuitenkin hieman järkkyneenä...

Enää 3 yötä.... Pitäisi kerätä rohkeutta kysyä anoppia lapsenvahdiksi...

 

Ai niin, ostin patterit vaakaan! En ole tosin uskaltanut vielä käydä sillä. En viitsi edes mainita, että yritän taas laskea pisteitä. Persiilleen menee kuitenkin. Olen saamaton vätys.

Niin että hyvää maanantaita teille kaikille!