Ja nyt on sitten talviturkki heitetty vihdoinkin pois. Joo, tiedän ollaan vähän hitaita (lue arkoja) lähtee uimaan. Mutta eilen oli ihanan lämmin päivä ja Kaitsukaan ei ollu rakennuksella (ei saanut lekasoraharkkoja viikonlopuksi) niin mentiin sitten koko porukalla. Vesi ei tietenkään ollu kauheen lämmintä, meressä kun uitiin, mutta kyllä siellä tarkeni.

Illalla oltiin sitten lasten serkkupojan 8v. synttäreillä. Kotiin tullessa otettiin vielä parit erät  Mölkkyä.

Tänään Kaitsu oli näyttämässä kaupungin nähtävyyksiä saksan tulkille ja tämän vaimolle. Olivat tulleet Suomeen lomalle. Minä hulluna siivosin, kun pelkäsin, että ne haluaa nähdä meidän kodin. Eivät sitten onneksi tulleet. Illalla oltiin taas uimassa. Poikien kanssa tuli vähän kinaa, kun nämä eivät osaa vielä uida eikä ole mitä halua edes harjoitella. Kyllä ne siellä vedessä lotraavat kaikkien uimalelujen kanssa, mutta oikeaa uintia ei sitten nimeksikään. Kim on jännä, kun se osaa uida vaan selkää! Uhkailin Kimiä, ennen ei oteta uimapatjaa mukaan, ennen kuin opettelee uimaan. Ja talvella molemmat pojat uimakouluun, vaikka väkisin. Mikolla nyt on vielä aikaa oppia, mutta Kim on sentään jo 10. Itse olin samanikäinen kun vasta opettelin uimaan. En muista miksi minä en käyny uimakoulua, olin kans aika arka vedessä ja olen vieläkin vaikka osaan nykyään uida auttavasti. Mutta sukeltaminen onkin sitten toinen juttu. Meistä vanhemmistahan se on kiinni, että pojat eivät osaa uida. Jos oltais käyty ahkerasti talvellakin uimahallissa, niin varmaan jo osaisivat. Mutta minä en kaikkien muksujen kanssa sinne voi yksin lähteä ja Kaitsun työajat on mitä on, niin harvoin on mahdollisuutta mennä.