Olen laiminlyänyt blogiani jo monta päivää, mutta olen olleillut pihalla paljon viimepäivinä. Nyt kuitenkin jotakin pikaisesti.

Perjantaina olimme perhekerhon retkella Porvoossa Kungsbackan eläinpuistossa. Lapset saivat ihastella pupuja, lehmiä, sikoja, hevosia, aaseja, poneja ja koiria. Nanna oli haltioissaan. Ei pelännyt yhtään lehmiäkään vaikka olivat ihan nenät vastakkain. Joku oli sitten keksinyt, että karkkitehtaan kautta pitää koukata kotimatkalla. Siitä vaan ei ollut ilmoitettu meidän kerholle. Yhdeltä soitin Kaitsulle, että jos ehtis hakea Mikon eskarista, kun se siellä odottaa mua. Olin sanonut että olemme takaisin kerholla puoli yhden ja yhden välillä. Yhdeltä tosiaan olimme vasta Porvoossa. Kotona oltiin vasta melkein puoli kolme! Kim oli myöskin vähän ihmetellyt, kun kotona ei ollut ketään, kun tuli koulusta. Loppupäivän olinkin aivan veto pois, enkä jaksanut paljon mitään. Kaitsulla oli illalla vielä myöhään palaveri ja mä kiukuttelin muksuille. Kim meni mummon ja vaarin kanssa mökille yöksi.

Lauantaina kävin yksin kaupassa. Voi miten ihanaa! Kuuntelin kun toisten lapset kiukuttelivat lauantairuuhkassa ja olin ikionnellinen ihanasta anopista joka katsoi sillä aikaa meidän muksuja.

Sunnuntaina oli sitten lasten odottama äitienpäivä. Minut "herätettiin" 15 vailla 8 täytekakun kera. Lapset olivat Kaitsun kanssa yhdessä tehneet kakun (minä vaan olin ostanut aineet valmiiksi ja laittanu ne illalla pöydälle esille ;))) Oli tosi hieno kakku! Sain lahjojakin. Kaitsulta ruukkuruusun, jossa oli neljä auennutta kukkaa, yksi jokaista lasta kohden! Ihanasti ajateltu. Mikolta sain kortin ja hienon kukkataulun, Mialta kortin ja sydänpannulapun, Kimiltä ja Nannalta kortit. Aamupalan jälkeen suunnistin Rodin kanssa lenkille. Aurinko paistoi ihanasti ja reippailimme laavulle asti. Laitoin Kaitsulle tekstarin " Terveisiä lomalta laavulta. T. Rodi ja S" Vähän reilu tunti meni lenkillä. Siitä sainkin niin paljon energiaa, että laitoin mattoja likoomaan, pyykkiä koneeseen ja sitten pihahommiin. Siirrettiin Kaitsun kanssa pihakeinua ja Mian kanssa pestiin se. Kaitsu ehdotti, että lähdetään koko porukka rullaluistelemaan. Pojat sitten kokeilivat luistimiaan. Mikolle mahtui vielä vanhat ja Kim kokeili uusia, jotka olin ostanut sille lauantaina. Siinä tuhraantui sitten niin kauan aikaa, että kaikilla alkoi olla jo nälkä. Sanoin, etten suostu tekemään ruokaa, siispä suunnistimme äitienpäivälounaalle mäkkäriin :D Me oltiin pukeuduttu aika kesäisesti ja menomatkalla huomattiin auton lämpömittarista, että lämpötila sen kun vain laski. Mäkkärin pihalla oli enää 9 astetta! Muilla oli villapaidat päällä, meillä T-paidat ja caprihousut! Ei meinattu kehdata autosta ulos. Ruokailun jälkeen ajelimme katsastamassa uusia taloja ja hämmästelimme tonttien pienuutta. Kotiin ehdittiin sopivasti formuloiksi, kuinka sattuikaan :) Sillä aikaa kun olimme olleet poissa kotoa, meillä oli ollut ukonilma. Maa oli aivan märkä ja tietysti myös mun melkein-kuivat pyykit narulla.

Viiden aikaan mummo, vaari ja yllätysvieras Julia tulivat meille grillaamaan, meidän pyynnöstä. Mummokin sai lahjoja. Samanlaisen ruusun kuin minä ja lasisen tarjoiluvadin. Saatiin vaarikin maistamaan vähän erilaista ruokaa! Olin nimittäin tehnyt vartaita maissista, herkkusienistä ja munakoisosta. Herkkusienet jäi vaarilta maistamatta, mutta muita maistoi ja tykkäsi. Lisäksi oli makkaraa ja sisäfilettä, erilaisia salaatteja ja dippikasviksia.

Kun saatiin syötyä, miehet lähtivät vielä tontille töihin. Kaivinkonekuski tuli kaivamaan autotallin anturan pohjaa.  Mummo ja Julia kävelivät sitten kotiin.

Äiti soitti illalla, kun oli soittanut sille päivällä, eikä ollut kotona. Äiti oli tarjonnut mammalle äitienpäivälounaan.