Nyt se on sitten käyty. Jos olisin tiennyt mitä hammaslääkäriin menosta seuraa, olisin varmaan siirtänyt menoa. Onneksi en. Löytyihän sieltä niitä reikiä. Ja monta! Tuli ihan lapsuus mieleen, kun lääkäri alkoi luettelemaan, että "tuossa alhaalla on iso ja tuossakin taitaa olla jne". Röntgenkuvatkin otettiin, että nähtiin kaikki alkavatkin reiät. Tällä kertaa siis paikattiin kaksi. Yksi iso reikä vasemmalta alhaalta ja yksi pienempi vasemmalta ylhäältä. Eli mulla on vasen puoli poskesta ja kielestä vieläkin ihan puuduksissa, vaikka puudutuksesta on jo 3 tuntia! Oikealta puolelta löytyi vielä rontgenkuvista kaksi pientä. Ne paikataan sitten toukokuussa. Lisäksi myöhemmin hammaskiven poistoa! Uskomatonta. Edellisestä käynnistä on 2 vuotta. Silloin ei muistaakseni tehty muuta, kuin poistettiin hammaskiveä. Ja nyt näin valtavasti reikiä. Lukion jälkeen on paikattu ehkä 2 reikää, siis 15 vuoden sisällä. Ja nyt sitten tällainen rysäys. Kyllä alkaa hammasharja vierailla meikäläisen suussa hieman tiuhempaan. Lääkäri vielä varoitteli, että toivottavasti saatiin se alahammas kunnolla paikattua, kun se reikä oli mennyt jo niin lähelle hermoa. (Joo, tunsin kyllä sen poratessa!) Eli jos vielä alkaa vaivata, se tietää juurihoitoa. Mulle ei ole sitä koskaan tehty, mutta olen kuullut sellaisia kauhukertomuksia juurihoidosta, että ihan hevillä siihen en suostu. Ennemmin repitkööt vaikka koko hampaan pois.

 

Meillä on ihanan rauhallista. Miko on kaverinsa luona ja se tuodaan kotiin joskus, en tiedä edes mihinaikaan. Tytöt nukkuva, samoin Rodi. Kim meni suoraan koulusta mummolle ja lupasi kävellä sieltä kotiin. Uskaltasikohan kaivaa askartelukamat esiin... Yleensä siinä vaiheessa Nanna herää. Eilen postitse nimittäin saapui Maaritin kiertävä kirja. Eli sellainen kirja, johon jokainen osallistuja koristelee aiheen mukaan yhden aukeaman. Maaritin aihe on vintage. Olen neljäntenä vuorossa eli saan ihailla myös muiden tuotoksia. Ihana kirja siitä tulee. Mä olen myöskin luvannut laittaa oman kirjan matkaan vähän myöhemmin. Mun kirjan aiheeksi tulee luonto. En vielä tiedä mistä sellaisen kirjan hommaan. Maarit oli näyttänyt tehneen kirjan itse.